Kun pelkkä kuva kukkakimpusta ei enää riitä
Tämä postaus on kirjoitettu kukka- ja puutarhakaupan ammattilaisten näkökulmasta.
Some on täynnä kuvia kukkakimpuista ja valmiista kukkatuotteista, joita kukka- ja puutarhakaupat mainostavat.
Siksipä haluan heittää sinulle heti alkuun kysymyksen.
Minkälainen some-julkaisu saa sinut pysähtymään ja tarkastelemaan postausta tarkemmin? Olet sitten kukka-tai puutarhakaupan asiakas tai ammattilainen, niin kysymys on sinulle. Voit jättää vastauksesi tästä vaikkapa tämän blogipostauksen kommenttikenttään.
Somemarkkinoinnin tulisi olla kannattavaa ammattilaiselle ja sillä tulisi olla jokin tavoite.
Käytämmehän siihen arvokasta aikaamme ja joskus myös ihan silkkaa rahaakin. Tällöin tuolle panostukselle tulisi saada myös vastinetta.
Lisäksi meidän yrittäjinä tulisi tuntea asiakkaamme, toimintaympäristömme sekä kilpailijamme. Näin osaisimme tuottaa oikeanlaista markkinointimateriaalia sosiaaliseen mediaan ja ennen kaikkea siihen mediaan, jota asiakkaamme käyttävät.
Vuonna 2025 ovat somemarkkinoinnissa vallalla lyhytvideot, UGC-markkinointi ja autenttinen raffi materiaali. Ihmiset haluavat nähdä yritysten arkea, henkilökuntaa ja aitoa meininkiä.
Minun vastaukseni alkuun heittämääni kysymykseen yleisesti on seuraava, olenhan tätä kysellyt monasti somekoulutuksieni alussa.
Kiinnostavaa sisältöä somessa ovat lyhytvideot, joissa annetaan asiakkaille vinkkejä, neuvoja ja näytetään tuotteiden valmistamista sekä henkilökuntaa.
Se houkuttaa katsomaan ja pysähtymään julkaisun ääreen.
Järjestän Kukkimon toimitilassa tiistaina 3.6.2025 klo 10-16.15 somekoulutuspäivän kukka- ja puutarhakaupan ammattilaisille.
Tämän koulutuspäivän aikana käymme läpi somejulkaisujen erilaisia aihealueita, puhumme julkaisujen tekstisisällöistä ja opettelemme tekemään käytännössä yhden lyhytvideon someen julkaistavaksi.
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan somepäivään alla olevasta painikkeesta.
Kukkaisin terkuin Kukkimon Tiina